Μια περιφερειακή οδό με μέσα μαζικής μεταφοράς, δηλαδή με αστική συγκοινωνία, προτείνει ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, καθηγητής Παναγιώτης Παπαϊωάννου, και μάλιστα με τη δρομολόγηση γραμμών εξπρές για συνδέσεις όπως: Πανόραμα - Θέατρο Γης, Σταυρούπολη - Θέατρο Γης, Γραμμή Εξπρές Πανόραμα κ.ά.

Σήμερα, η εσωτερική περιφερειακή, που πλέον αποτελεί στην ουσία μέρος του τοπικού δικτύου κυκλοφορίας, ένα μεγάλο αστικό δρόμο, αξιοποιείται πρακτικά μόνον από ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, επισημαίνει ο κ. Παπαϊωάννου.

«Εκτακτα συμβάντα επί της περιφερειακής οδού δημιουργούν απρόβλεπτες συνέπειες στην κίνηση των οχημάτων και στο χρόνο διαδρομής. Για τα μέσα μαζικής μεταφοράς αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα», σημειώνει ωστόσο ο καθηγητής.

Σήμερα, τα αστικά λεωφορεία είναι... εξορισμένα από την περιφερειακή. Επίσης, σημαντικό ζήτημα είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν γραμμές εξπρές, κάτι που προτείνει ο κ. Παπαϊωάννου, για τη σύνδεση μιας σειράς περιοχών που σήμερα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.

Πρόβλημα για τη διασύνδεση της περιφερειακής με το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί η έλλειψη κατάλληλων χώρων για δυνατότητα μετεπιβίβασης μεταξύ τεμνόμενων γραμμών του ΟΑΣΘ. Επίσης, θα απαιτηθούν ειδικά διαμορφωμένοι χώροι στάσεων των λεωφορείων, αλλά και σημεία στάθμευσης ΙΧ οχημάτων για να λειτουργήσει και η μετεπιβίβαση.

Προϋποθέσεις για να επιτευχθεί η διασύνδεση της περιφερειακής με το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, όπως τονίζει ο κ. Παπαϊωάννου, είναι οι εξής:

- Επεμβάσεις στην υποδομή (περιφερειακή οδός και λοιπό δίκτυο) για κάλυψη των ελλείψεων.

- Δημιουργία κατάλληλων χώρων στάσεων, μετεπιβιβάσεων, αλλά και χώρων στάθμευσης κ.λπ.

- Σχεδιασμός αναβάθμισης της περιφερειακής οδού λαμβάνοντας υπόψη την αξιοποίησή της από μέσα μαζικής μεταφοράς (αποκλειστικές λωρίδες, επέκταση και αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας της περιφερειακής οδού και πληροφόρησης χρηστών).

Για να προχωρήσει το σχέδιο της αξιοποίησης της περιφερειακής από την αστική συγκοινωνία, προαπαιτούμενη είναι η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δημιουργία γραμμών εξπρές. Επίσης, σύμφωνα με τον καθηγητή, πρέπει να γίνει επανασχεδιασμός ορισμένων γραμμών για να επιτευχθούν συνδυασμένες μετακινήσεις. Εκτός από την προμήθεια ειδικών τύπων λεωφορείων, πρέπει να γίνει και επέκταση του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού, να υιοθετηθούν ηλεκτρονικά εισιτήρια και να εξασφαλιστεί η συμπληρωματικότητα των μέσων.

«Η περιφερειακή οδός μπορεί και πρέπει να αποτελέσει υποδομή διευκόλυνσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου της συμπληρωματικότητας και της λεγόμενης ''πράσινης'' ανάπτυξης. Η περιφερειακή πρέπει να διασυνδεθεί σε πολλά σημεία με το διευρυμένο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών», καταλήγει.


Πηγή: agelioforos.gr