Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

18 «check-points» για ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις


 
 
 
Τους φοροτέχνες λογιστές επιστρατεύει το υπουργείο Οικονομικών για να διενεργούν τον έλεγχο των εκατομμυρίων δηλώσεων πάσης φύσεως (εισόδημα ΦΠΑ κλπ) τις οποίες καταθέτουν 800.000 και πλέον επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες.

Με αποφάσεις που υπέγραψε τις τελευταίες μέρες ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά και θα δημοσιευτούν άμεσα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι επιτηδευματίες θα είναι υποχρεωμένοι να περνούν από λογιστή πριν υποβάλλουν την φορολογική τους δήλωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη τους. Επιπλέον το υπουργείο δίνει και τις πρώτες οδηγίες στους λογιστές, για το πού και πώς θα «τσεκάρουν» τους -δια νόμου πλέον- πελάτες τους.

Συγκεκριμένα οι λογιστές θα υποχρεωθούν να υποβάλλουν αναλυτική κατάσταση δαπανών ανά πελάτη μέσω διαδικτύου στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, προκειμένου να εντοπιστούν όσοι "φουσκώνουν" δαπάνες, με στόχο τη μείωση των καθαρών φορολογητέων κερδών τους και των φόρων που πληρώνουν.

Σύμφωνα με την απόφαση του Δημήτρη Κουσελά, τα στοιχεία αυτά που θα αναζητούνται, συλλέγονται και εξετάζονται από τους λογιστές, θα χρησιμοποιούνται για διασταυρώσεις, ελέγχους και επιβολές προστίμων και είναι τα εξής:
1. αν κατέβαλαν και πόσα για έξοδα μισθοδοσίας, αμοιβής προσωπικού, ασφαλιστικές εισφορές κ.τ.λ.

2. ποιοι ήταν οι μισθοί και κάθε είδους απολαβές εταίρων ή μελών Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε. κ.λπ.

3. πόσα έδωσαν για Δωρεές – Χορηγίες (αναγνωρίζεται μόνο μέχρι 10%του συνολικού ποσού καθαρού εισοδήματος ή των κερδών που προκύπτουν από ισολογισμούς και εφόσον έχουν κατατεθεί στο Παρακαταθηκών & Δανείων ή σε άλλη Τράπεζα).

4. τι πλήρωσαν για Ασφάλιστρα για ομαδική ασφάλιση ζωής εργατοϋπαλληλικού προσωπικού και αν αυτά υπερβαίνουν το προβλεπόμενο όριο.

5. τι δαπάνες είχαν για την επισκευή και συντήρηση Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων είτε είναι ιδιόκτητα ή μισθωμένα ή με leasing και αν αυτά υπερβαίνουν το όριο που αναγνωρίζεται από το νόμο.

6. πόσα πλήρωσαν για τόκους δανείων ή πιστώσεων, αν αναγνωρίζονται για έκπτωση φόρου και μέχρι ποιο ύψος.

7. τι δηλώνουν πως πληρώνουν σε φόρους εισοδήματος, τέλη, δικαιώματα και αν αναγνωρίζονται ή συμψηφίζονται..

8. τι αποσβέσεις πάγιων περιουσιακών στοιχείων έκαναν, πλέον των νομίμων.

9. τι πλήρωσαν για δαπάνες διαφήμισης, αν κατέβαλαν διαφημιστικό τέλος υπέρ Ο.Τ.Α. κτλ.

10. αν υπολογίστηκαν σωστά τα μισθώματα σε εταιρίες χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτων(κατά το μέρος που αναλογούν στην αξία του οικοπέδου).

11. αν έγινε αναμόρφωση δαπανών λόγω ύπαρξης αφορολογήτων εσόδων.

12. τι έξοδα κινητής τηλεφωνίας δηλώθηκαν για λογαριασμούς που ανήκουν στην επιχείρηση και αν έγινε περιορισμός τους στο 50% και ανάλογα με τον αριθμό των απασχολουμένων υπαλλήλων και εταίρων.

13. αν υπάρχουν ποινικές ρήτρες, πρόστιμα και χρηματικές ποινές.

14. πώς καταβλήθηκαν τυχόν αποζημιώσεις, αν έγινε κατάθεση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. αντιγράφου της απόφασης ή του εγγράφου κλπ.

15. αν και πόσες δαπάνες χωρίς δικαιολογητικά δηλώθηκαν

16. αν δόθηκαν παροχές σε χρήμα ή σε είδος προς εργαζόμενους, αν μοιράστηκαν δωροεπιταγές-διατακτικές- ενοίκια-πιστωτικές κάρτες στελεχών κτλ, αν έχουν ενταχθεί στην μισθοδοσία ή δεν αναγνωρίζονται.

17. αν έγινε παραλαβή αγαθών από τρίτο πρόσωπο σε σχέση με αυτόν που τιμολογεί, εφόσον βρίσκεται εκτός Ελλάδος(τριγωνικές συναλλαγές)

18. αν δηλώθηκαν λοιπές δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση.

Ειδικά ορίζεται ότι αν δεν έχουν καταβληθεί ή βεβαιωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές ή δεν έχουν καταλογιστεί ή δεν έχει υποβληθεί Α.Π.Δ. προς το ΙΚΑ, ο υπόχρεος υποβάλλει αίτηση προς το οικείο ασφαλιστικό ταμείο για την βεβαίωση των οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών και στοιχεία της αίτησης αυτής συνυποβάλλονται με την κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης. Στην περίπτωση αυτή , διατηρείται το δικαίωμα αναγνώρισης της δαπάνης μισθοδοσίας, εφόσον συντρέχουν τα προαναφερόμενα.

Ως σήμερα οι λογιστές, αν και κρατούν βιβλία των ελεύθερων επαγγελματιών, σπανίως υπογράφουν δηλώσεις και κατά συνέπεια δεν φέρουν την ευθύνη.

Από την στιγμή που οι λογιστές θα υπογράφουν τις φορολογικές δηλώσεις των επιχειρήσεων και των ελευθέρων θα είναι ταυτόχρονα συνυπεύθυνοι και για τις φορολογικές παραβάσεις.

Η υποχρέωση ισχύει από φέτος, δηλαδή από τις δηλώσεις που θα υποβληθούν φέτος στην Εφορία.

Η πρόταση τήρησης των βιβλίων -στοιχείων και υπογραφής της δήλωσης είχε γίνει από τους ίδιους τους λογιστές στο διάλογο που πραγματοποίησε το Υπουργείο Οικονομικών με τους κοινωνικούς εταίρους την Άνοιξη του 2010 στα πλαίσια κατάρτισης του πρώτου φορολογικού νόμου (3842/2010).

Έτσι το υπουργείο Οικονομικών ουσιαστικά εκχωρεί τον έλεγχο των μικρομεσαίων επιτηδευματιών σε ιδιώτες λογιστές. Σύμφωνα με το υπουργείο, με το Ν.3842/10 έχει αλλάξει η φιλοσοφία σχετικά με την διαδικασία και τον τρόπο ελέγχου, πλέον οι δηλώσεις θεωρούνται "ειλικρινείς" και ο έλεγχος θα πραγματοποιείται σε δείγμα υποθέσεων το οποίο θεσπίζεται με ανάλυση κινδύνου.

Στα πλαίσια αυτά υπάρχει και η πρόβλεψη για την ευθύνη των λογιστών – φοροτεχνικών για την ακρίβεια των υποβαλλόμενων δηλώσεων. Για το λόγο αυτό, οι λογιστές – φοροτεχνικοί έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν για τους επιτηδευματίες πελάτες τους αναλυτική κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται, καθώς και κατάσταση με τις δηλώσεις και τους οφειλόμενους φόρους.

Σύμφωνα με άλλη απόφαση του Δημήτρη Κουσελά, από λογιστή καλούνται να περάσουν:
1. Μικρές επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα άνω των 100.000 ευρώ, καθώς περιορίστηκε κατά 2/3 το όριο των 300.000 ευρώ.

2. Ελεύθεροι επαγγελματίες με ακαθάριστα έσοδα άνω των 50.000 ευρώ έναντι ορίου 150.000 ευρώ μέχρι πέρυσι

3. Οποιοσδήποτε ελεύθερος επαγγελματίας ή μικρομεσαία επιχείρηση που υπάγεται στην αυτορύθμιση υποχρεούται να υποβάλλει τη δήλωση του μέσω λογιστή ακόμα και αν έχει 1 ευρώ ακαθάριστα έσοδα.
Πηγή: protothema.gr
 
 
 
 

Αρχίζει η ενημέρωση για την επιδότηση ενοικίου


Από τη Δευτέρα οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου του 2009 θα μπορούν να ενημερώνονται και από τα ΚΕΠ, όπως και από τα γραφεία του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

Το πρόγραμμα αφορά 150.000 δικαιούχους.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εργασίας, από τη Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου οι δικαιούχοι θα μπορούν να καταθέτουν αποκλειστικά στα ΚΕΠ τις αιτήσεις με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την επιδότηση ενοικίου.

Το γενικό εισοδηματικό κριτήριο παραμένει το ίδιο, δηλαδή μέχρι 12.000 ευρώ το χρόνο. Το κονδύλι ωστόσο θα μειωθεί στο μισό, από 220 εκατομμύρια ευρώ το 2008, στα 110 εκατομμύρια ευρώ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Τα δικαιολογητικά αποφασίστηκαν από το Δ.Σ. του ΟΕΚ και είναι τα κάτωθι:

1) ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ Ν. 1599/86 που συμπληρώνονται επί τόπου στα Κ.Ε.Π.

2) ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.

Για τους Έλληνες πολίτες αναζητείται αυτεπάγγελτα από την Υπηρεσία μας. Στην Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 δηλώνεται από ποιόν Δήμο πρέπει να το αναζητήσουμε.

Αν δηλωθούν παιδιά που σπουδάζουν, απαιτείται πιστοποιητικό σπουδών.

Αν δηλωθούν παιδιά ανίκανα για βιοποριστικό επάγγελμα, απαιτείται βεβαίωση αρμόδιας Υγειονομικής Υπηρεσίας.

Εάν υπάρχει διαζύγιο ή διάσταση, απαιτείται δικαστική απόφαση για την επιμέλεια των παιδιών, έστω και προσωρινή (αντίγραφο επικυρωμένο).
Για τους αλλοδαπούς δικαιούχους το πιστοποιητικό που θα προσκομίσουν πρέπει:
α. να έχει εκδοθεί από τη χώρα προέλευσης κατά το τελευταίο εξάμηνο,

β. να είναι επικυρωμένο από την εκεί Ελληνική Προξενική Αρχή

γ. για την διαπίστωση της συνοίκησης των προστατευομένων μελών τους να προσκομισθεί η άδεια διαμονής τους για το έτος 2009, σε αντίγραφα επικυρωμένα από Δημόσια Αρχή.
Επιπρόσθετα:
δ. Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. απαιτείται: «Έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής πολίτη της Ένωσης» του άρθρου 16 του Π.Δ. 106/2007 χορηγούμενο από τη Δ/νση Αλλοδαπών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας μετά από 5ετή συνεχή νόμιμη διαμονή.

ε. Για τους υπηκόους τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα απαιτείται: «Άδεια διαμονής επί μακρόν διαμένοντος» του Π.Δ. 150/06 ή του άρθρου 40, παρ. 7 του Ν. 3731/08 (αρμόδιο όργανο είναι εκείνο που χορήγησε την τελευταία άδεια διαμονής) ή άδεια αορίστου διαμονής ή δεκαετίας του άρθρου 91, παρ. 2 του Ν.3386/05 ή άδεια διαμονής γονέα ανηλίκου ημεδαπού του άρθρου 94 του Ν. 3386/05 ή άδεια διαμονής συζύγου πολίτη της Ε.Ε. ή Έλληνα πολίτη του άρθρου 63 του ν. 3386/05

στ. Ειδικά για τους υπηκόους τρίτων χωρών στους οποίους έχει χορηγηθεί πολιτικό άσυλο απαιτούνται: Άδεια διαμονής αναγνωρισμένου πολιτικού πρόσφυγα ή μέλους οικογένειας κατόχου τέτοιας άδειας και ταξιδιωτικό έγγραφο (titre de voyage) που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 28 της Σύμβασης της Γενεύης.

η. Για τους ομογενείς από τρίτες χώρες απαιτούνται: ειδικό δελτίο Ταυτότητας Ομογενούς ή Δελτίο ή άλλος τίτλος διαμονής ομογενούς κάθε τύπου ή αυτοτελής άδεια διαμονής επαναπατρισθέντος ή παλιννοστήσαντος ή ομογενούς.

3) Μισθωτήριο συμβόλαιο στο όνομα του αιτούντος, κατατεθειμένο και θεωρημένο από την αρμόδια ΔΟΥ μέχρι 31-12-2009, για την κατοικία που ενοικίαζαν το 2009 (επικυρωμένο φωτοαντίγραφο). Στο μισθωτήριο να αναγράφεται ευδιάκριτα το ΑΦΜ του εκμισθωτή και μισθωτή.

4) Υπεύθυνη Δήλωση του εκμισθωτή, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής από κάθε αρμόδια αρχή, όπου θα αναφέρεται:

α. το ακίνητο στο οποίο αφορά το μισθωτήριο συμβόλαιο (πλήρης περιγραφή Δ/νση-όροφος κ.λπ.)

β. το χρονικό διάστημα της ενοικίασης

γ. ότι η κατοικία δεν έχει ενοικιαστεί σε άλλο πρόσωπο (σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός ενοικιαστές να αναφέρονται ρητά τα στοιχεία τους)

δ. ότι τα εισοδήματα που προέρχονται από το συγκεκριμένο ακίνητο έχουν περιληφθεί στη φορολογική του δήλωση.

5) Αρχική ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ οικονομικού έτους 2010 (για τα εισοδήματα του 2009). Απαιτείται και ΑΦΜ της/του συζύγου.

Όσοι δεν υποχρεούνται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης, θα το δηλώσουν εγγράφως στο έντυπο της υπεύθυνης δήλωσης του Ν. 1599/86 Στη περίπτωση αυτή πρέπει να δηλωθεί και το εισόδημα που έχει η/ο σύζυγός τους καθώς και τα ΑΦΜ τους και υποχρεωτικά να προσκομισθούν:

α. απόδειξη πληρωμής ενοικίου

β. βεβαίωση από τον εργοδότη τους ή από τον Οργανισμό κύριας Ασφάλισης (π.χ. ΙΚΑ) και το Επικουρικό τους Ταμείο (εάν υπάρχει), από όπου θα προκύπτει το καθαρό εισόδημα του δικαιούχου καθώς και του/της συζύγου για το έτος 2009.
Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. επιπλέον απαιτούνται:
- Αντίγραφο δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, όπου δηλώνεται η δ/νση κύριας κατοικίας και το παγκόσμιο εισόδημα (εισόδημα ημεδαπής και τυχόν αλλοδαπής προέλευσης, κ.λπ.).

- Βεβαίωση της Φορολογικής Αρχής της χώρας προέλευσης για την ύπαρξη ή μη εισοδημάτων και ακινήτων στην εν λόγω χώρα,

- Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής), όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος και της μόνιμης κατοικίας του, ο ΑΦΜ της χώρας προέλευσης του και θα δηλώνεται αν αποκτά άλλα εισοδήματα προσδιορίζοντας αυτά, από τη χώρα προέλευσης.
Για τους υπηκόους τρίτων χωρών επιπλέον απαιτούνται:
- Βεβαίωση Φορολογικής αρχής της χώρας τους από την οποία θα προκύπτει η ακίνητη περιουσία τους καθώς και το συνολικό τους εισόδημα στη χώρα προέλευσης.

- Αντίγραφο επικυρωμένο του Διαβατηρίου τους.

- Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης (θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής), όπου θα αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος και της μόνιμης κατοικίας του, ο ΑΦΜ της χώρας προέλευσης του (αν υπάρχει) και θα δηλώνεται αν αποκτά άλλα εισοδήματα προσδιορίζοντας αυτά, από τη χώρα προέλευσης ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο φορολογικού προσδιορισμού.

Ειδικά για τους υπηκόους τρίτων χωρών στους οποίους έχει χορηγηθεί πολιτικό άσυλο απαιτείται Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης όπως αυτή αναφέρεται στο προηγούμενο εδάφιο III.

6) ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ οικον. έτους 2010 και των δύο συζύγων, πλήρες (με κωδικούς).

7) ΕΝΤΥΠΟ Ε9 έτους 2005 που κατατέθηκε στην αρμόδια ΔΟΥ για την περιουσιακή τους κατάσταση καθώς και επομένων ετών μέχρι και το έτος 2010, εφόσον υπήρξε μεταβολή.

Όσοι δεν υποχρεούνται σε υποβολή εντύπου Ε9, επειδή δεν έχουν κανένα περιουσιακό στοιχείο, το δηλώνουν στην Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86.

8) ΣΥΝΟΛΟ ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ (για τους εργαζόμενους δικαιούχους).

α. Οι ασφαλισμένοι που διαθέτουν τα απαιτούμενα για την κατηγορία τους ημερομίσθια από 1/1/2002 μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, δεν θα προσκομίσουν βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα για το σύνολο των πραγματοποιηθέντων ημερομισθίων ή για εκείνα της τελευταίας τριετίας, γιατί τα στοιχεία αυτά θα αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την Υπηρεσία μας.

Για τους δικαιούχους που δεν συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό ημερομισθίων από 1/1/2002 μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, απαιτείται βεβαίωση από τον Οργανισμό κύριας Ασφάλισης όπου θα αναγράφεται:

- το σύνολο των ημερομισθίων που έχουν πραγματοποιήσει,

- αναλυτικά τα ημερομίσθια της τελευταίας τριετίας (2008, 2009 και 2010)

- εάν έχουν γίνει κρατήσεις για τον ΟΕΚ.

β. Όλοι οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να προσκομίσουν αποδεικτικά πραγματοποιηθέντων ημερομισθίων για το έτος 2011. Αυτά μπορεί να είναι έντυπο βεβαίωσης εργοδότη από την οποία αποδεικνύεται η ασφάλιση του δικαιούχου για το έτος 2011, επίσημα επικυρωμένη ως προς το περιεχόμενο, από το ΙΚΑ.

9) ΠΡΑΞΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ (για τους συνταξιούχους), η οποία θα αναφέρει επίσης εάν στη διάρκεια της επαγγελματικής δραστηριότητας είχαν γίνει κρατήσεις για τον Ο.Ε.Κ.

10) Λογαριασμό ΔΕΗ ή επίσημο Αντίγραφο Λογαριασμού από την ΔΕΗ απ’ όπου θα προκύπτει η διεύθυνση της κατοικίας που ενοικίαζαν το έτος 2009 και ο Κωδικός Ηλεκτρονικής Πληρωμής.
ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
1) ΟΙ ΕΠΟΧΙΑΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ προσκομίζουν βεβαίωση από τον ΟΑΕΔ ότι λαμβάνουν το ειδικό εποχιακό βοήθημα (εάν χρειάζεται να ενταχθούν στο πρόγραμμα με μειωμένα ημερομίσθια).

2) ΟΙ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΡΓΟΙ δικαιούνται να λάβουν επιδότηση ενοικίου το ανώτερο για 2 χρόνια από τη διακοπή του επιδόματος ανεργίας από τον ΟΑΕΔ, οφείλουν δε να προσκομίσουν:

α. Βεβαίωση από τον Ο.Α.Ε.Δ για μακροχρόνια ανεργία (τουλάχιστον 12 μήνες και άνω)

β. Κάρτα ανεργίας θεωρημένη για τους αντίστοιχους μήνες μέχρι την υποβολή της αίτησης

γ. Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86 ότι δεν έχουν αλλάξει ασφαλιστικό φορέα μέχρι την υποβολή της αίτησης (να αναγραφεί στην έντυπη δήλωση).

3) Η ΑΝΑΠΗΡΙΑ 67% και ΑΝΩ του δικαιούχου ή προστατευόμενου μέλους του αποδεικνύεται με:

α. Γνωμάτευση αρμόδιας Υγειονομικής Επιτροπής του ασφαλιστικού φορέα του δικαιούχου, όταν πρόκειται για τον ίδιο ή

β. Απόφαση ή Γνωμάτευση από αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή (μία οριστική ή δύο προσωρινές) όταν πρόκειται για προστατευόμενα μέλη, πλην των περιπτώσεων των προστατευομένων παιδιών και των τυφλών για τους οποίους απαιτείται μία μόνο προσωρινή απόφαση ή γνωμάτευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Όλοι οι κατά τα ανωτέρω δικαιούχοι, πρέπει:

1. Με την υποβολή της αίτησης να καταθέτουν υποχρεωτικά όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

2. Τα ανωτέρω δικαιολογητικά να υποβάλλονται σε πρωτότυπα ή νομίμως επικυρωμένα αντίγραφα από Δημόσια Αρχή.

3. Τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις της αλλοδαπής που απαιτούνται πρέπει να είναι επικυρωμένα και επίσημα μεταφρασμένα στα Ελληνικά από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ή από δικηγόρο που είναι μέλος Ελληνικού Δικηγορικού Συλλόγου, ή από πτυχιούχο μεταφραστή του τμήματος Ξένων Γλωσσών.

Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα εξετάζεται η αίτηση. Πληροφορίες από τα γραφεία του ΟΕΚ από Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011.
 
 
Πηγή: skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου